The hug to employment
Ajuntament de Silla

PROJECTE: THE HUG TO EMPLOYMENT

PROGRAMA: ERASMUS +

DESCRIPCIÓ:

L’Ajuntament de Silla ha desenvolupat un projecte per a la integració i igualtat de la seua població juvenil, denominat The Hug to Employment (L’abraç cap a l’ocupació) a fi de donar suport individualitzat als i les jóvens amb dificultats perquè siga possible que estos puguen obtindre la qualificació bàsica i augmentar així les seues possibilitats d’ocupació, la seua connexió amb el mercat laboral, la participació social i així la seua inclusió social. 

Es tracta d’un programa integral d’inserció sociolaboral per a jóvens estudiants de Formació Professional Bàsica, d’ara en avant FPB, o l’ESO (Educació i Formació Professional) que crega un dispositiu innovador dins de les institucions de formació i dels municipis. A partir del suport individual a jóvens vulnerables, no sols evitarà que l’alumnat abandone l’escola, sinó que també els permetrà obtindre el títol de graduat d’ESO o de FPB. A més, augmentaran les seues possibilitats d’ocupació, la seua connexió amb el mercat laboral i les seues oportunitats de participació i inclusió social.

El projecte desenvolupa una metodologia de suport individual a l’alumnat que es durà a terme a través del coaching social, educatiu i emocional, dirigit a tot el sistema educatiu, ja que les emocions són la part principal del procés d’aprenentatge i un acompanyament orientat a les solucions. Este principi es referix que tots els problemes tenen solució. 

A través d’este procés de coaching socioeducatiu es descobrirà la passió de la persona jove, el seu talent i el seu valor personal per a poder-ho després connectar amb la societat local, amb el seu futur laboral i la seua participació activa en la societat.

A més, es proporcionarà una metodologia perquè els estudiants tinguen l’oportunitat de treballar amb un coach juvenil, una persona que evitarà que els estudiants abandonen l’escola, treballant d’igual a igual, no sols en l’entorn escolar, sinó també durant el seu oci creatiu. Finalment, lse recopilana 47 bones pràctiques relacionades amb l’abandó escolar, que servirà com a marc d’inspiració o com a banc de recursos per a altres professionals de l’educació en FPB.

La metodologia que s’ha utilitzat per a l’execució del projecte ha sigut el PM2, la qual és una Metodologia de Direcció de Projectes desenvolupada per la Comissió Europea amb l’objectiu que els equips que dirigixen projectes puguen gestionar-los de manera efectiva, entregant solucions i beneficis tant a les seues organitzacions com als interessats. Així mateix, s’utilitza la norma ISO 21500 com un conjunt de directrius sobre Direcció i Gestió de Projectes.

OBJECTIUS:

THE HUG TO EMPLOYMENT té l’objectiu general d’evitar la desocupació juvenil i augmentar el nombre de jóvens que obtenen la FPB/ESO per a evitar que abandonen prematurament l’escola, promoure una xarxa local de cooperació i una nova metodologia de treball.

Els objectius específics són:

1.- Donar suport individualitzat als i les jóvens amb dificultats perquè siga possible obtindre la qualificació bàsica i augmentar les seues possibilitats d’ocupació, de connexió amb el mercat laboral, participació social i inclusió social.

2.- Ajudar a fer que cada jove descobrisca i faça valdre el seu talent, el seu projecte vital i el seu lloc en la societat.

3.- Fomentar la participació activa de les persones jóvens vulnerables

4.- Desenvolupar en la joventut les competències claus del segle XXI: pensament crític i resolució de problemes, comunicació i col·laboració, innovació i creativitat, aprendre a aprendre, coneixement de si mateix i autoaprenentatge.

5.- Desenvolupar el valor de la responsabilitat en la joventut i la independència

6.- Crear una xarxa local coordinada pels agents implicats en la integració sociolaboral dels jóvens.

7.- Intervindre sobre la motivació i orientació de les persones jóvens.

8.- Reforçar l’autoestima i ajudar a construir un projecte integral de vida.

9.- Reforçar les competències clau i les aptituds necessàries per a la prevenció i el tractament dels comportaments disruptius (saber, saber fer i saber estar)

10.- Optimitzar el desenvolupament personal, intel·lectual, social i emocional de la persona jove.

11.- Oferir un espai alternatiu que millore l’experiència educativa de la joventut.

12.- Potenciar la incorporació al món laboral.

SOCIS:

SOCIS FORMALS

  • ESPANYA: Ajuntament de Silla, coordinador Amigos de la Fonteta
  • Països Baixos: Bloom Foundation de Stichting
  • NORUEGA: Vestland, Fylkeskommune

SOCIS INFORMALS

ESPANYA:

IES Sanchis Guarner

IES Enric Valor,

CC Sagrada Família,

IES Dr. Lluís Simarro,

IES Josep de Ribera, CIFP La Costera,

Universitat de València,

Amparo Ribes Greus catedràtica i coordinadora del Grup de Investigació i Innovació en Metodologies Actives de la Universitat Politècnica de València

PAÏSOS BAIXOS: Plusgroep, RocMondriaan, Stichting Bloom

NORUEGA: RedCross

DURACIÓ: octubre 2019 – desembre 2021
% CO-FINANÇAMET: 48%
VIATGES / REUNIONS: 16 reunions virtuals i 4 trobades transnacionals: Espanya, Noruega, Holanda.
PRESUPOST TOTAL: 155.626€
Parlem amb…
Vicente Zaragoza Alberola,
Alcalde.
Ajuntament de Silla
Quin és el valor d’innovació del projecte?
Es crea un dispositiu innovador dins de les institucions de formació i dels municipis de suport individualitzat als i les jóvens vulnerables perquè siga possible obtindre la qualificació bàsica i augmentar les seues possibilitats d’ocupació, de connexió amb el mercat laboral, la participació i la inclusió socials. Este suport individualitzat a l’alumnat es realitzarà per mitjà d’un Coaching orientat al sistema, ja que una persona aprén tot el que s’estima que l’emoció és la part principal del procés educatiu.
A quin problema dóna solució? Quina porta d’oportunitats obri?
L’absentisme escolar i la desocupació juvenil. Obri l’oportunitat de la integració sociolaboral dels jóvens i el descobriment del talent.
Com millora la qualitat de vida de les persones?
Per mitjà de la inserció laboral i social
Quin és el potencial del finançament europeu per al desenrotllament local sostenible?
Potencial elevat.
Quins valors afegits a la cultura de treball de l’administració local aporta la participació en projectes europeus?

Noves metodologia de treball per projectes, incorporació de noves pràctiques, coneixements i visibilitat internacional del municipi.

Quina és la principal dificultat a l’hora d’embarcar-se en la via del finançament europeu?

Falta de cultura de treball per projectes, complexitat administrativa i de randa en l’estructura rígida de la normativa administrativa.

Fent balanç, quina pes més: l’esforç o els resultats?
Evidentment els resultats aconseguits.

“El finançament europeu té un potencial molt elevat per al desenvolupament local sostenible”

Som EUROPA…
Europa és…
OPORTUNITATS
Un municipi europeu on perdre’s:
Buenas prácticas viena
Viena
Una sèrie/pel·lícula europea:
Cinema Paradiso
Una canción/grupo europeo:
ABBA
Si Europa fuera un cuadro:
Las Meninas
Cuadro Las Meninas
X